יום חמישי, 26 באוגוסט 2010

המון בלאן על הגובה

היום יום על הגובה.
התחלנו את היום בעליה למון בלאן, לתצפית בגובה 3800 מטר. בגלל שיש לנו mutilpass, אז הבטיחו לנו שלא נעמוד בתור כדי לעלות למעלה. בפועל, עדיין לקח שעה (!) לתור הקצר, כביכול, כדי להביא אותנו למרומי ההר.
האמת, שווה כל דקה.
למעלה יש שלג וקרח עד, והיינו בטוחים שיהיה כרגיל קור כלבים. באורח פלא היום היה חם במיוחד (29 מעלות), וכך למעלה היה 10 מעלות בצל אבל הרבה יותר בשמש. בגלל ששכחתי את המעיל שלי באוטו, יצא תיאום מופלא עם מזג האויר וכך התחרדנו בשמש הנדירה שם למעלה.
כמו שאתם רואים, למרות החום, היה טיפה רוח:

אבל זה לא הפריע לצילום משפחתי
וגם להציץ מרחוק על מטפסי ההרים וכובשי הקרח שמסתובבים בכל פינה עם הציוד המבריק שלהם.

בין באגט לבין כוס קפה, פטפטנו עם בחור אנגלי חביב שבישל לו ארוחת צהרים במסטינג. מסתבר שהוא אחד מ 2300 רצים שישתתפו מחר בריצת האולטרה מרתון העצבני של שאמוני. מדובר בריצה של 166 ק"מ (פי 4 ממרתון ממוצע), אבל הררי ובשטח. זה מירוץ מטורף לגמרי והבחור שפגשנו שהה את היום למעלה בגובה 3800 מ' כדי להרגיל את הגוף לאויר הדליל.
כבוד.
אנחנו רק אכלנו באגטים ואיחלנו לו בהצלחה...
משם ירדנו מטה (יפה, כבר אמרנו?), ונסענו ל Grands Montets שהוא הרכבל היותר מזרחי ברכס וגבוה למדי גם כן (3300 מטר "בלבד"). האמת שבדרך אחינועם קצת נשבר לה מרכבלים
אבל כשהגענו לאויר הפסגות הצלול למעלה, הרוח הקרירה השאירה את אוירת ה"די כבר" הרחק למטה בעמק.

מה יש לומר: הרגשנו על פסגת העולם.

בדרך חזרה עצרנו בשאמוני. מכיוון שמחר אחר הצהרים מתחיל האולטרה מארתון, כל העיר כמרקחה. עשרות דוכנים של כל רוכלי המרתון למיניהם (שתיה מיוחדת, חטיפי אנרגיה, חולצות ספורט, שעוני נווט ומה לא). כמובן שלא יכלנו לוותר על סיבוב בהפנינג הזה, אבל לא קנינו כלום (כי המחירים ביורו). האוירה נהדרת והמון רצים מתכוננים ליום הגדול מחר (דרך אגב, מוכרחים לסיים את המרוץ הזה בתוך 44 שעות כדי להחשב מסיימים. בקרוב אצלכם).
בתמונה, היריד. לא רואים, אבל הוא באמת גדול.

לסיום היום הארוך הזה הכנו פונדו גבינה כמיטב המסורת האלפיניסטית ועכשיו רק נותר ללכת לישון.
לפני כן הצצנו בתחזית ונחרדנו לגלות שממחר נהיה כאן קפוא ורטוב. היום 30 מעלות, מחר 13. וגשם. ואח"כ יהיה יותר קר. ויותר רטוב. אז נראה איך יהיה, כי עד עכשיו היה שמח.